Oświadczenie o dostępności dla aplikacji Qmatic Web booking
Niniejsze oświadczenie o dostępności dotyczy witryny internetowej umożliwiającej rezerwacji wizyt. Ta strona internetowa została utworzona przez firmę Qmatic.
Zależy nam na tym, aby jak najwięcej osób mogło korzystać z tego serwisu. Oznacza to, że powinieneś być w stanie:
- powiększyć obraz do 200% bez widocznej utraty tekstu poza ekran
- nawigować po stronie używając wyłacznie klawiatury
- odsłuchać większość strony za pomocą czytnika ekranu (w tym najnowszych wersji JAWS, NVDA i VoiceOver)
- przeglądać witrynę na preferowanym urządzeniu w orientacji poziomej i pionowej bez utraty zawartości strony
Zadbaliśmy także o to, aby tekst witryny był tak prosty, jak to tylko możliwe.
AbilityNet AbilityNet zawiera porady, jak ułatwić korzystanie z urządzenia osobom niepełnosprawnym.
Jak dostępna jest ta strona internetowa
Wiemy, że niektóre części tej witryny nie są w pełni dostępne:
- Fokus jest wyraźnie widoczny, gdy użytkownicy poruszają się tylko za pomocą klawiatury
- Nie wszystkie nagłówki tabel zawierają podpisy
Problemy z wydajnością witryny i rezerwacją
W przypadku problemów z wydajnością lub rezerwacją należy skontaktować się z przedstawicielem Urzędu Miasta Dąbrowa Górnicza.
Zgłaszanie problemów z dostępnością tej witryny
Zawsze staramy się poprawić dostępność tej witryny. Jeśli uważasz, że nie spełniamy wymogów dostępności, skontaktuj się z nami wysyłając email z Twoją opinią na adres:
accessibility@qmatic.com
W ciągu 30 dni skontaktujemy się z Tobą przesyłając odpowiedź z planowanymi działaniami w związku z otrzymaną informacją.
Niestety nie możemy odpowiadać na zgłoszenia dotyczące problemów z rezerwacją – w tego typu sprawach prosimy o kontakt z przedstawicielem Urzędu Miasta Dąbrowa Górnicza.
Informacje techniczne dotyczące dostępności tej witryny
Qmatic zobowiązuje się do zapewnienia dostępności swojej strony internetowej zgodnie z europejską normą dotyczącą wymagań dostępności przy zamawianiu produktów i usług IT, EN 301 549 V2.1.2.
Status agodności
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z Web Content Accessibility Guidelines wersja 2.1.
Standard AA ze względu na niezgodności i wyjątki wymienione powyżej.
Zawartość niedostępna
Więcej szczegółów w “Jak dostępna jest ta strona internetowa”.
Niezgodności w zakresie przepisów dotyczących dostępności
W trakcie testów przeprowadzonych w marcu 2023 r. wykryto następujące problemy:
- Nawigacja z klawiatury: zachowuje logiczną kolejność; zawiera skróty klawiszowe; grupy i obszary informacyjne są połączone
- Czytnik ekranu: niektóre teksty, przyciski i nagłówki nie są poprawnie interpretowane przez czytnik ekranu
- Formularze: Komunikaty o błędach walidacji są powiązane z odpowiedającymi im polami formularza
- Skrypty & wai-aria: Użycie atrybutu aria-expanded dla obiektów rozwijanych i zwijanych
Z powodu opisanych błędów aplikacja nie spełnia wymogów WCAG 2.1 AA:
- Guideline 2.1 Dostępność z klawiatury
- Kryterium sukcesu 2.4.7 Widoczny Focus
- Kryterium sukcesu 1.3.1 Informacje i relacje
- Kryterium sukcesu 4.1.2 Nazwa, Rola, Wartość
Planowana korekta opisanych powyżej błędów w aplikacji Qmatic Web Booking jest planowana na 2023 Q4
Co robimy, aby poprawić dostępność
Aby poprawić dostępność, będziemy na bieżąco oceniać stan dostępności i starać się, aby niedostępne treści były zgodne z polityką dostępności Qmatic.
Aby poprawić dostępność planujemy:
- Udoskonalić panele rozwijalne wai-aria - MARZEC 24
- Dodać podpisy do wszystkich nagłówków tabeli - MARZEC 24
Przygotowanie niniejszego oświadczenia o dostępności
Niniejsze oświadczenie zostało sporządzone 8 grudnia 2022 r. Ostatni przegląd miał miejsce 20 czerwca 2024 r.
Niniejsza strona internetowa została poddana testom eksperckim w dniu 28 października 2021 r. Test został przeprowadzony w drodze przeglądu eksperckiego za pośrednictwem Funka.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Anna Zubko, um@dg.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 322956700. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, nastąpi najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej przy ul. Granicznej 21:
- Do wejścia głównego prowadzi podjazd, drzwi rozsuwają się automatycznie.
- Osoba z psem asystującym ma prawo wejść do budynku jak każdy inny klient.
- Korytarze w budynku są przestronne.
- Na schodach w dwóch klatkach obiektu od poziomu – 1 do O zamontowane zostały żółte nakładki na schody pełniące funkcję ostrzegawczo-ochronną, ostrzegają osoby niedowidzące o krawędzi stopnia.
- Schody na klatkach schodowych wyposażone są w poręcze.
- Na każdym piętrze, na wypadek zagrożenia, dostępne są krzesła ewakuacyjne dostosowane do osób ze specjalnymi potrzebami.
- Dwie windy wyposażone są w przyciski z alfabetem Braill’a, jedna z nich została udźwiękowiona.
- W holu głównym w Biurze Obsługi Klienta (parter przy stanowisku nr 20) znajduje się obniżona lada dla osób na wózkach inwalidzkich lub o niskim wzroście.
- W holu głównym w Biurze Obsługi Klienta znajduje się wyodrębniony tzw. otwarty pokój/ pokój cichej obsługi, który jest miejscem obsługi dostępnym m.in. dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim a także osób z nadwrażliwością sensoryczną.
- Na stanowisku 14 – Biura Obsługi Klienta zamontowana jest stacjonarna pętla indukcyjna, dostępne są także przenośna pętla indukcyjna oraz powiększająca lupa elektroniczna.
- Na każdym piętrze znajduje się przestronna, dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami, toaleta.
- Na parkingu przed budynkiem Urzędu jest kilka miejsc przeznaczonych dla osób posiadających Kartę Parkingową, uprawniającą do pozostawienia samochodu na tzw. kopercie.
- Osoby z niepełnosprawnością, które chcą skorzystać z zamkniętego parkingu pod budynkiem, przy wjeździe, za pomocą przywołujące przycisku, kontaktują się z ochroną budynku. W razie potrzeby pracownik ochrony pomaga skorzystać z windy dostępnej na poziomie -1